بسم رب الحسین با سلام اگر عده ای مبلغی را نه به عنوان پس انداز بلکه به عنوان هدیه بپردازند به این نیت که خود و یا شخص دیگری با آن به سفر کربلا مشرف شود. و در پایان به قید قرعه یکی از پرداخت کنندگان انتخاب شده و مبلغ جمع آوری شده هزینه سفر کربلای ایشان شود تا به نیابت از جمع راهی کربلا شود. آیا این عمل منطبق با دستورات اسلامی می باشد؟ نظر معظم له در این باره چیست؟
اگر مبلغ را به عنوان هدیه سایرین برای سفر کربلا به یکی از افراد که قرعه به نام ایشان خارج شده است داده شود شرعا اشکال ندارد و حکم هبه مشروط را دارد و باید طبق شرط عمل شود.